top of page

Suomalaisuus näkyy CONEXX® -rakennusten yksityiskohdissa ja ulkonäössä


Conexx on toiminut Suomessa jo yli 14 vuotta, joten sinä aikana rakennus on kehittynyt asiakkaiden toiveiden, teknisten ratkaisujen sekä Suomen sääolosuhteiden mukaan. Kehitys ei lopu jatkossakaan, sillä iso osa Conexxista on nyt suomalaisomistuksessa.

– Suomalaiset asiakkaat sekä heidän suunnittelijansa ymmärtävät paljon rakentamisesta ja osaavat kysyä hyviä kysymyksiä. Asiakkailta ja suunnittelijoilta tulevat tuotekehitysideat etenevät yrityksemme matalan hierarkian ansiosta suoraan suunnittelupöydälle, Conexxin myyntijohtaja Jarkko Kivelä kertoo.

Conexxin tuotevalikoima on myös monipuolistunut suomalaisten ansiosta. Conexx on rakentanut Suomeen viime aikoina runsaasti erilaisia teollisuus-, myymälä ja urheiluhalleja, joita aletaan rakentaa nyt samoilla malleilla Eurooppaan. Uraauurtavaa rakennusteknologiaa voidaan soveltaa kaikissa rakennuksissa.

– Osaamisemme on sillä tasolla, että voimme rakentaa melkein mitä tahansa.


Asiakas on mukana suunnittelussa

Suomessa on tapana käydä kauppaa asiakaslähtöisesti. Asiakas voi vaikuttaa rakennukseen ja olla mukana projektissa suunnittelusta rakentamiseen.

Kivelän mukaan samaa toimintatapaa on haluttu viedä Suomesta Eurooppaan. Euroopassa asiakkaat ovat tottuneet lähinnä tilaamaan ja maksamaan tuotteen, mutta Conexxilla he voivat olla projektissa mukana kokonaisvaltaisesti.

– Suunnittelemme asiakkaan kanssa Conexx®- rakennuksen ja sen kokonaiskustannukset yhdessä tietokoneohjelmallamme, eli asiakas voi vaikuttaa myös yksityiskohtiin ja näkee välittömästi sen kustannusvaikutuksen. Tästä on hyötyä sekä meille että asiakkaille, koska asiakas saa mitä tarvitsee ja me opimme lisää heidän tarpeistaan, Kivelä kertoo.


Kansainvälisyys auttaa tuotekehityksessä

Suomessa ollaan tarkkoja siitä, miltä rakennus näyttää. Suomalaiset osaavat vaatia rakennuksilta kaunista ulkonäköä, ja uudesta hallista halutaan vanhaa hienompi. Suomalaiset valitsevat tarkasti esimerkiksi rakennuksen väriyhdistelmät ja katosten mallit. Kivelän mukaan Euroopassa taas on enemmän totuttu siihen, että teollisuusrakennukset on sellaisia kuin ne ovat aina olleet.

Rakennusta suunniteltaessa Conexxin tietokoneohjelmistosta näkee eri vaihtoehdot 3D-mallina. Tämä tarjoaa loistavan mahdollisuuden kiinnittää huomiota rakennuksen ulkonäköön.

– Kun asiakas näkee rakennuksen 3D-mallina, se saa miettimään ulkonäköä entistä enemmän. Hienon rakennuksen voi tehdä edullistesti, koska suoraviivainen, selkeä ja yksinkertainen myös yleensä näyttää hyvältä.


CONEXX siirtää markkinoinnin suunnittelun ja markkinointimateriaalien valmistuksen Suomeen

Suomalaistumisen kautta myös toiminnot lisääntyvät Suomessa. Seinäjoelle on vuoden alussa perustettu markkinointitoimisto Keino Branding ( www.keinoja.fi ), jonka moottoreina toimivat Westmoor Oy sekä Conexx®.

Keino vastaa koko Euroopan laajuisesti Conexxin markkinointimateriaaleista, verkkosivuista, brändirakentamisesta sekä messujen suunnittelusta ja niiden rakentamisesta. Kaikki Conexxin markkinointimateriaalit suunnitellaan ja painetaan Suomessa.

– Työllistämme Suomessa koko ajan enemmän, ja kehitys jatkuu, Kivelä kiteyttää.




bottom of page